Wednesday, July 30, 2008

sakit hati + penat + mamai

semalam adalah hari yg sungguh memenatkan utk aku. ianya bermula dr saat aku menjejakkan kaki ke dalam komuter di KL Sentral yg menghala ke Klang. org punya la ramai giler sampai berebut2 & bersesak2 dlm tren. ni sume sbb derang nak gi tgk perlawanan bola antara Chelsea & Malaysia la punya psl. grrrr.... 'lelaki itu' pun dpt tiket free utk menyaksikan perlawanan tersebut. jd aku kena la drive kete tu balik sorang2. sampai je kat stesen Batu 3 tgk2 dia dah tunggu. ok la tu. selalunya aku yg sampai dulu & kena tunggu dia. sebelum aku gerak balik tu dia siap pesan soh isi minyak kat Dengkil sbb minyak dan tinggal sikit. alamak!!! ni la pekerjaan yg aku tak gemar. issshhh... bukannya apa. kat situ ada byk lori yg berhenti & turut isi minyak kat situ. bunyi yg terkeluar bila dia lepaskan brek angin je pun dah menakutkan aku. hmmm.. aku cekalkan hati dgn drive sambil buka tingkap & x psg aircond. harap2 lepas sampai ke petrol pam kat umah.perhhh.. mujur selamat. sempat lg aku singgah beli KFC dulu utk dinner. lps tu tanpa membuang masa terus gi isi minyak. sampai je kat petrol pam tu ada 2 org pekerja Bangla yg sedia menunggu utk pelanggan. lps tu bila aku klua je dr kita aku tgk derang berdua tu berbisik2. alamak! apa hal la plak ni. cuak gak kot2 aku ada langgar apa2 ke. bila derang tgk muka aku yg penuh syak wasangka ni salah sorang tu pun buka mulut. "kak.. kwn sy ni tatau ckp melayu.. dia kata muka kakak mcm dia punya bini kat Bangla". aku pun apa lg jwb la balik dgn pandangan yg x puas hati. " eh! muka sy ni mcm muka Bangla ke?" then dia balas balik "tada.. dia kata nanti mlm dia x bole tido sbb teringat muka kakak" cisss!! mcm ni pun ada ke? dah setel isi minyak tanpa membuang masa aku pun blah terus. dlm perjalanan nak sampai umah tu aku pun teringat la dulu 'lelaki itu' pun nyaris kena tahan dgn polis masa gi pasar malam sbb dia ingat 'lelaki itu' adalah Bangla. hahaha.. masa tu punya la lawak ketawakan dia. la ni aku plak yg terkena. grrrr... sungguh x munasabah. idong aku bukannya terpacak pun.
Lps dinner aku & anak2 pun melangut la dpn tv sementara nak tunggu 'lelaki itu' balik. smlm adalah episod akhir utk drama Sindarela. apa lg... aku kan minat kat Remy Ishak tu. rasanya muka dia ada combination of Fahrin Ahmad & Hairie Othman yg turut aku minati. hah! ni lg 1 hal. aku cukup x puas ati tgk ending dia. aku expect Haidar akan kawin dgn Zoela. rupa2 nya hampeh. kalo dia x kawin dgn Haidar tapi dgn Husin pun ok gak la. tgk2 tah mamat mana yg dia jumpa. paling aku geram tu Haidar carik balik Rania & bg bunga kat dia. eeee.. tolong la. aku cukup x gemar pd Puteri Rania tu. sgt x sesuai jd Puteri. x lawa langsung. huh! nak wat caner dah mcm tu jln citer dia. sabo je la. tunggu punya tunggu sampai kol 12 pun 'lelaki itu' x call. apa dah jd nih? aku dah ngantuk giler. x leh tahan aku pun call dia. rupanya dia still kat highway Kesas lg. katanya mmg x sempat kalo dia nak naik ERL. mmg dah takde tren lg lps kol 12mlm. dia soh aku amik dia kat Petronas nyer Petrol Pam dkt ngan tol Sg Besi. kwn dia akan drop dia kat situ. apaaa? ooo.. tidakkk.. kena klua tgh2 mlm. Salak Tinggi - KL bukannya dkt. ulang-alik dan 120km. nak tak nak kena la gak gi amik dia. mujur anak2 x tido lg sbb dok wat keje sekolah. aku pun apa lg. kerahkan derang ikut aku. takkan nak tinggal derang berdua kat umah dah lewat mlm. sampai kat tol Nilai aku x prasan yg aku dah drive menghalakan ke Seremban. apa nihh? ngantuk & mamai punya psl la ni. aduh! mana bole nak undur balik. terpaksa la aku drive terus ke Seremban. nak nangis pun ada.. nak jerit pun ada.. x psl2 si Yasmin kena marah. aku dah pesan kat dia jgn tido & tolong tgk signboard. dia pun senyap x kata apa. nak wat caner. 2-2 pun rabun. Irfan jgn harap la. masuk kete je terus tido. dlm hati menyumpah2 & saje je aku drive slowly. biar 'lelaki itu' tunggu lama2 kat sana. tapi bila pikir balik x leh jd ni. nanti kol bape plak aku nak tido. 12.30am aku pun sampai kat tol Seremban. dgn muka toye nyer aku pun tanya kat toll gate girl tu caner nak patah balik ke KL. dia pun explain. tapi mcm x betul je explanation dia. aku dah sesat barat masuk jln mana tah. gelap je takde lampu jalan. uwaaa.... nak nangis lg aku. takde sebiji kete pun kat jln tu selain dr kete aku. mula la terpikir mcm2. takut ada org tahan tgh jln ke tgh2 mlm tu. sampai dah masuk ke terowong apa ntah. isshh.. x leh jd ni kena patah balik. aku sound Yasmin soh dia tolong bc signboard. mujur lps tu jumpa balik tol. masuk je tol aku pun pecut la selaju2nya. sampai kat area Kajang 'lelaki itu' pun call aku. dia heran apsal dah sejam x sampai2. aku pun berleter la. x tau ke org ni rabun & dah mkn angin sampai ke Seremban. dlm kol 1.15 aku pun sampai la kat Petronas Sg. Besi punya petrol pam. dia kata dia tunggu kat McD sebelah petrol pam tu. jenuh aku carik dia x npk pun. tiba2 dia muncul kat tepi pintu kete. huh! lega aku. lps tu dia tanya x nak supper kat mcD dulu ke? aiikk! ada hati lg nak supper. mmm... malas la. kang ada org yg x gi keje plak esok pg. tanpa berlengah lg kitorang pun pecut balik. sampai umah dah 1.50am. apa lg... cpt2 carik katil terus zzzzzz.... pg ni pun rasa ngantuk & mamai lg.

No comments:

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates