Monday, November 24, 2008

Aquafair 2008

pg sabtu lps my family & I grab the opportunity utk tgk Aquafair at the Kuala Lumpur Convention Centre. kol 11am kitorang sampai situ & terus melawat tapak pameran. huhu... byk betul ikan2 yg dipamerkan. yg aku kenal cuma ikan arowana, flowerhorn, goldfish & stingray je. Irfan tu suka benar la tgk haiwan dlm air tu. siap soh beli lagik... ish! ingat murah ke? paling murah pun 25 hengget. buang karan je. baik beli kat kedai ikan di luar sana tu. dah la nak masuk kena sorang 10 hengget utk adult & 5 hengget utk children. mengenangkan aku pun x bwk derang gi mana2 waktu cuti sekolah selain dr gi Langkawi ari tu, maka ni la peluang utk spend our quality time with the whole family. tgh2 jln tu tetiba ternampak fish SPA. en. hubby soh aku try. hehehe... mmg dah lama nak try. tapi x berkesempatan utk mencubanya. ni alang2 dah ada kat situ, maka aku pun belasah je la. ahaks.. masa blom masuk sibuk je aku tanya kat org2 yg tgh merendam kaki mereka itu. derang kata cuma geli2 sket je. bila aku masuk je sebelah kaki kanan terus ikan2 tu serbu kat aku. uwaaa... geli-geleman aku dibuatnya. budak yg jaga fish SPA tu sound soh aku masukkan kaki sebelah lagi. hahaha.. dia ingat aku nak lari kot. eh! duit dah bayar takkan la nak lari. rugi la beb. mmg mcm kena kejutan elektrik pun ada. Irfan yg dok kat sebelah puas kena cubit & ramas. sampai dia pun x tahan & lari ikut abah dia gi tgk ikan lain. sure org kat keliling tu kata aku ni 'prak' & 'loqlaq' betul. muakakaka... nak sgt try. amik ko. ngeh..ngeh..ngeh.. mujur la x mahal sgt. utk 15 minit cuma 5 hengget je. keje aku asyik tgk jam. ishhh.. lbt la plak waktu bergerak. aku dah x tahan asyik kena gigit je. kalo ikan yg kecik2 tu takpe gak. dia cuma gigit2 manja je. yg beso2 tu yg aku ngeri. dah mcm piranha 8 ari x mkn je dia punya gigitan. tapi ok gak la. kulit2 kering yg mengelupas tu sume abis dikerjakan ikan2 tu. at last habis bersih & licin kaki aku. setelah cukup 15 minit aku pun chow & sambung tgk ikan kat sebelah lain. emmm.. 1 pengalaman yg menakjubkan utk aku. berjaya gak aku menempuhi ujian digigit selama 15 minit. hahaha.. jalan punya jalan perut pun lapar. malas nak jln jauh. kitorang mkn je kat situ. curry mee & wantan mee kat situ sedap gak. lebih kurang kol 1.30pm kitorang pun chow. kitorang teruskan perjalan ke Bangi utk amik novel terbaru kat umah kaksu.
ada byk gambo yg aku spt amik. tah apa la masalahnya x leh nak ltk kat blogspot ni. kalo nak tgk please visit my MP. http://nacha252.multiply.com/

2 comments:

amie said...

amboi kak nacha.jalan2 tengok ikang ke??..penah tgk jugak kat shopping complex dia org buat SPA ikan.ikan kecik..nak try tp geli..ye ke kaki kita jadi licin??..mcm nak try jek nanti..ni tapak kaki mengelupas ni..huhu.sampai bila fair ni??..jauh pulak nk ke klcc ni..amie yg pemalas.

nacha said...

alamak! dah abis pun Amie. smlm last day. takpe.. dah byk tpt ada fish SPA ni. betul Amie. kaki kita jd licin dikejekan oleh ikan2 tu.try la.

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates