Tuesday, August 5, 2008

Jln2 di KL

koleksi buku2 yg blom dibaca sejak dr pesta buku last year

lobby Hotel Grand Central


Hotel Grand Central

Hotel Grand Central, KL


Hotel Grand Central, KL


latar belakang bangunan Sultan Abdul Samad

Dataran Merdeka

Bangunan Sultan Abdul Samad


weekend ari tu ada byk program. dr pg sampai ke tghari aku lepak kat PKNS sempena pesta buku Selangor sementara nak tunggu 'lelaki itu' abis training. hehehe... JS baru buka kedai aku dah jd org pertama yg dtg. apa lg nak grab beli novel Hlovate - Tunas la. byk gak buku yg aku beli kat pesta buku di situ. naik rebeh gak tgn nak membawanya. mujur Yasmin & Irfan ikut. bole gak wat kerahan tenaga. hahaha... bila dah dpt je buku Naqiah Khalida by Diya Nordin aku pun terus chow. beransur nak ke rumah Hilmy my officemate plak di Sri Gombak. dia wat kenduri aqiqah anak dia. sampai2 je org dah buka khemah. mana taknya.. dia wat kenduri dr jam 11am - 3pm. aku sampai dah 3lebih. tapi since Hilmy dah sms soh dtg je sbb makanan byk lg maka kitorang pun singgah je la. emm.. mmg lazat2 makanannya. ada nasi minyak, ayam masak merah, rendang tok, dalca, kambing masak apa ntah, laksa johor, kuih karipap & popiah goreng. yay!.. aku beriya2 gi situ sbb ada laksa johor. laksa johor masakan mak Hilmy mmg sedap giler. kuahnya pun sgt pekat. punya la concentrate mkn sampai lupa nak amik gambo. kitorang lepak kat situ dlm masa sejam je sbb nak berkejar ke Medan Idaman plak. dah janji dgn Mimi nak tempah baju raya. baju raya this year bertemakan purple colour pilihan Yasmin. hmmm.. sampai kat situ dah kol 4.15pm. kelam kabut tumpang solat zohor kat umah Mimi. dah lps sukat baju & solat asar skali aku pun minta diri. singgah jap kat apartment aku di situ. ingatkan nak kutip sewa rumah. tgk2 si Batule & Shafie takde kat umah. jenuh call & ketuk tingkap tapi takde org jawab. emmm.. malas nak tunggu lg jln je la. byk lg benda x setel. sbb dah lewat & teruja dgr citer Mimi psl Festival Gendang Sedunia kat Dataran Merdeka maka kitorang pun stay overnight kat KL. malas nak balik Salak Tinggi sbb ada lg benda x setel. kitorang stay kat budget hotel kat jln Raja Laut yg bernama Hotel Grand Central. ok gak la dgn harga rm132 dpt 1 queen size bed + 1 single bed + breakfast for 3 pax. not bad. ingatkan nak lari jap gi pesta buku kat PWTC plak. tapi x sempat. lps maghrib kitorang gi pasar mlm jlnTAR. mkn laksa kat situ plak sebelum gi Dataran Merdeka utk menyaksikan Festival Gendang Sedunia tu. org punya la ramai kat situ. x leh nak ke depan. maka kitorang pun tgk dr jauh je la. rasanya group yg paling best ialah dr Indonesia. nak amik gambo pun jauh sgt. last2 amik gambo Bangunan Sultan Abdul Samad je. sempat tgk peserta dr Indonesia, Thailand & Singapore je. Irfan plak kecoh nak tido. maka kitorang pun beransur balik ke hotel. esok pg tu lps breakfast kitorang pun siap2 utk check out. 'lelaki itu' sibuk nak cari spare part kete kat Jln Ipoh. byk kedai yg tutup. sampai ke Kepong kitorang carik baru la jumpa. lps tu gi klinik Homeopathy kat Tmn. Ehsan utk amik ubat aku. tgk2 ada ramai patients. kitorang gi la lunch kat Selayang Mall dulu selepas beli brg dapur sket. part yg x tahan tu masa mkn kat Shakey's Pizza aku terjatuh mcm nangka busuk plak kat situ. aku x prasan lantai dia jenis tile yg x sama rata & pakai plak slipper yg licin. apa lg. sendirik mau ingat la. masa tu nak gi amik soup-of-the-day. aduh! malu giler. mujur masa tu org x ramai. ada 1 couple yg prasan aku jatuh. dia org pun terkejut tgk aku. hahaha... aku wat selamba derk je. bangun & terus jln. mula2 aku ketawa gak ngan Yasmin utk cover line. sakitnya jgn kira la. lps tu bole berlakun lg wat2 tanya kat waiter kat situ kat mana tpt salad. padahal aku nak amik soup. lps tu si Yasmin x henti2 ketawakan aku. sampai aku naik tension & ckp kat dia "stop laughing at me ok".. "kalo jd kat kakak mcm mana?" "nanti org gelak kat kakak baru kakak tau". lps tu dia pun senyap. 'lelaki itu' pun x ckp apa. dia takut kot kang ckp byk2 aku naik angin. bila hidangan sampai kitorang pun mkn la. dah setel mkn gi balik kat klinik td. org pun dah kurang sket. lps jumpa doktor & amik ubat maka kitorang pun terus balik. sampai ke ari ni still rasa sengal2 lg.

6 comments:

wabbit shomel said...

nacha... camne nak abiskan bk2 tu sumer.. asyik merempit ajer.. ekekeke...

nacha said...

hahaha.. tu la psl. tau takpe. xtvt sgt padat. sampai ujung tahun ni pun blom tentu leh abis bc.

iejay Zakaria said...

Nacha... iejay rasa buku iejay pun kalau disusun2 yg tak baca betul2 lebih kurang aje dgn nacha...tapi kalau tolak yg dah baca beberapa bab/lompat2 rasanya taklah setinggi tu...hahaha...

nacha said...

hehehe.. sama la kita Iejay. dlm susunan buku tu ada yg sy baru bc sket lps tu ltk balik. yg tak kena dgn jiwa tu mmg kena perap dulu la.

amie said...

kak nacha..saya tergelak keluar air mata baca part kak nacha jatuh tu..sorry.hahaha.sebab saya teringat saya pernah terjatuh masa nk pergi dewan kuliah.tp jatuh sopan.jatuh smbil bertimpuh.hahaha..kawan2 saya gelak tak igt dunia.malunya..belum kira jatuh longkang lagi masa skolah.huhuhu..

nacha said...

la.. kelakar ke citer akak jatuh tu? tapi mmg pun. anak akak pun ketawa terbahak-bahak menyaksikan adegan yg memalukan tu. hmmm.. kesian kat kita kan. tu la. kalo tak berhati2 cam tu la jd nyer. hehehe.. sama la kita. akak pun selalu gak jatuh. itulah bahana utk org yg suka berangan terlebih. hehehe...

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates