Friday, April 3, 2009

Rona n Roni babies

tgk la tu. mereka tido berpelukan. merah sungguh kulit mereka bertujuh.


masa on the way balik keje smlm tetiba je Irfan call. katanya hamster dia dah beranak. hah! bila masa plak dia pregnant. terkezuuuttt betul aku. baru je 17 hari aku bela dah beranak-pinak. patut la si Rona tu asyik terbaring je & tak bape aktif. ghope2 nyer dia bunting pelamin. yg heran bin ajaibnya x npk plak perut dia yg muncit tu. mcm tak caya je dia bole carry 7 babies. muakakaka... ni nak kena beli sangkar yg lebih besar npk gayanya. tapi Rona & Roni ni mmg over protective. garang sgt bila kita nak amik gambo pic dia dgn anak2 dia. takut kita nak bwk lari anak2 dia gamaknya. org nak amik dia punya family photo pun kecoh je. kelam kabut dia menggonggong anak2 dia & sorok kat bawah serpihan2 kayu. tapi aku sgt geram bila dgr suara anak2 dia menguwek. cute je. mcm suara baby betul. tapi jgn la nak soh aku pegang hamster tu. geli-geleman & rasa meremang je bulu roma. baru la aku tahu yg bahawasanya anak2 hamster tu masa baru lahir takde tumbuh bulu lagik. licin je badan dia kemerah2an. hehehe.. cam ni x leh la nak wat upacara cukur jambul. body dia mmg botak licin je. ahaks... emm.. pg tadi masa masuk office aku dah wat announcement kat officemate kalo2 derang nak bela hamster. bole la aku donate barang 2-3 ekor. tapi kena tunggu babies tu besar sket la. skang ni sure dia nak menyusu dgn mak dia dulu. sian plak kalo nak dipisahkan dr parents dia sebelum betul2 matang.

2 comments:

cikmunna said...

gelinyer macam anak tikus...
anak saya pun sibok suruh beli hamster or rabbit...saya bukan suka sangat!!

nacha said...

eh! kalo ko nak aku bole bg je anak Rona & Roni tu. tapi kena tunggu beso sket la. skang ni dia still menyusu dgn mak dia lagik.

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates