Monday, April 6, 2009

stick noodle

tadaaa... stick noodle yg sudah siap utk dimakan.

proses merebus stick noodle.

inilah rupanya stick noodle.


hari ahad our family mmg jarang mkn nasi. kdg2 aku masak laksa, mihun sup, kueytiaw cantonese, mee kari, mee udang, nasi ayam, nasi briyani or nasi tomato. pd mulanya aku ingat nak buat spaghetti je sbb ada sebotol besar sauce prego kat umah tu. emm.. tu pun sbb my gyabo dpt hamper masa badminton game dia last week. tapi tgk2 bahan2nya tak cukup. kalo tak lengkap nanti kureng sedap la spaghetti tu. lps tu aku teringat pada stick noodle yg diberi oleh kakMon masa gi Brunei ari tu. actually kakMon bg 4 packets. tapi maid aku dah masak 2 packets masa aku keje. so, ada balance lg 2 packets tu aku masak la dgn style aku sendirik. masa maid aku masak tu aku tak rasa pun. tapi anak2 aku kata sedap. kat sini aku tak pernah npk pun lg ianya dijual di mana2 kedai or pasaraya. maid aku masa mula2 tgk pun dia ingat benda alah tu ialah spaghetti. cara memasaknya pun mudah je. mcm goreng mee/mihun/kueytiaw. cuma kena rebus dulu mcm spaghetti. bila siap dimasak bebudak tu pun terus tak sabo nak makan. maklumlah masa pg tu derang bekpes cacamarba je. setiap pagi ahad mmg aku akan ke pasar minggu. selalunya juadah sarapan pagi ahad mmg dibeli je kat situ. mcm2 ada. nasi lemak ada, kebab ada, murtabak ada, satay ada *jeling2 kat Ryn* hehehe... selain dr itu ada gak laksam, nasi kerabu, nasi dagang. kuih-muih apatah lagi. sebut je.. semuanya tersedia di depan mata. Irfan mesti tak tinggal dgn puyuh goreng. tu la makanan pebret dia skang ni. Yasmin plak very simple. ada kopok lekor dah ok. tapi dia tumpang sekaki gak dgn puyuh goreng adik dia. ye la kan. sekali beli 3 ekor sbb rm10 for 3. berbalik pd citer stick noodle tu, aku rasa happy sgt bila tgk derang mkn bertambah. ye la..ibu derang ni mmg jarang masak. cuma weekend je sempat nak masak. during weekdays derang mkn hasil air tangan maid aku la. tak tau la aku geng UB yg ke Brunei tu dah try memasak stick noodle ni atau blom. pd yg blom mencubanya silalah cuba..try test.. ahaks.. terima kasih utk kakMon atas pemberian stick noodle tersebut. uhuk.. mana nak carik stick noodle ni lg ek?

4 comments:

aNa-FanA- said...

nmpk sedap jek...hhehe
sy msih bljr mmasak..^_^
akak blh la tlg ajr,hehe

nacha said...

mmg sedap. hehehe.. akak ni pun kategori 'saya budak baru belajar gak'. blom sampai tahap sifu lagik. yg simple & mudah bole la.

cikmunna said...

yummy yummy
bila bole bawak opis?

nacha said...

bwk opis? nak kena order dulu dr Singapore or Brunei coz kat sini x jumpa lg kat mana2 kedai. sabo je la ye.

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates