Tuesday, December 15, 2009

gedik santai di hujung minggu

geng UB bersama Ryn kat dpn Manhattan Fish Market KLCC

b'day party Shahmi.. amboi! Adam yg lebih teruja dr Shahmi nih!!

mkn time...

bersantai at Nilai Springs

weeee.... masa utk berendam sudah tiba....

my gyabo ke sabah lg last weekend. bila dia takde akupun mula la mengatur strategi utk menggedik. hehehe.. mcm2 dah plan dlm paler otak. acara pertama ialah jumpa Ryn. geng dr Brunei. dulu masa gi sana aku lepak kat umah dia la. tqvm utk ole2 tu Ryn. bila la aku nak masak mi taitong tu lg ye. kali ni geng UB plan utk mkn2 dgn Ryn kat Manhattan Fish Market. aku amik 1/2 day utk berpoya2 dgn derang. lps mkn tu aku kaknOOr & Wan teruskan perjalanan ke Masjid Jamek. pi kedai Minerva la plak. aku beli 2 buah buku. tatau la best ke tak. lps zohor ari sabtu tu aku gi b'day Shahmi anak si Mona. sukanya Shahmi ye. mummy dia order cake Upin & Ipin. pas tu ada cuppies Ben Ten plak lg. budak2 mmg suka la tu. balik dr b'day Shahmi tu ingat nak pi Alamanda. tetiba Yasmin kata nak jln2 kat sekitar KL je. dia ingat ibu dia ni terer sgt nak bwk keter keliling KL. bwk tu no prob. tapi bab yg paling aku takut ialah bila nak parking. hehehe.. aku ckp kalo nak gi KLCC je bole. kat situ je aku familiar & senang nak parking. derang pun ok je. kitorang tgk wayang citer My Spy kat situ. dah citer tu je yg ada masa tu. nak tgk citer lain ada yg dah penuh. plak tu ada yg nak kena tunggu sampai mlm. ok gak la citer tu. rupa2nya derang shooting citer tu masa aku gi Langkawi last year. patut la aku perasan Daphne Iking naik satu flight dgn kitorang. pas tu anak buah aku pun npk AC Mizal tgh shooting kat tpt kapal berlabuh di Awana Porto Malai tu. abis tgk wayang tu dah pun kol 9pm. Irfan plak tetiba tanya soklan maut. katanya "ibu bole ke drive mlm2 ni?" hahaha.. selalunya kalo dah balik mlm & my gyabo yg drive. aku plak tkp lentok je kat sebelah. risau plak dia ye. aku plak jawab.. " eh! dah mlm baru ko nak tanya ye? td sebelum ajak ibu dtg sini x pikir plak?" hehehe... yg kelakarnya dia sanggup x tido. dok kat sebelah aku & temankan aku driving. slalu nyer kalo abah dia drive mmg dia tido je bila dah masuk kete. dia sanggup berjegil biji mata takut aku pun ngantok sama. ahaks... alahai.. bukannya jauh sgt pun. 45 minit dah sampai umah.

ari ahad tu plak aku pi berpoya2 kat Nilai Springs bersama keponakanku. rugi la kan kalo jd member tapi x make full use of the facilities kat club tu. selepas bermandi-manda & bersauna lebih kurang kitorang pi lunch kat Restoran As-Salam. dah kenyang perut kitorang teruskan acara gedik santai kat karaoke centre la plak. ingatkan nak lepak sejam je kat situ. tetiba cina tu kata amik la 3 jam punya. dia kasi offer 3 jam tuk rm30 je. murah tu. mana nak dpt kat tpt lain. mula2 tu ingatkan 3 jam tu mcm lama sgt. tapi bila sume dah berebut nak nyanyi x terasa langsung yg waktu dah tamat. Irfan sampai merajuk2 bila dia x dpt nyanyi. ye la kan. mana ada lagu budak2 kat situ. dia nak lagu naruto. mmg la ada lagu jepun kat situ. tapi tulisan jepun mana la nak paham. tatau mana 1 lagu yg dia nak nyanyi. last2 aku pilih lagu tema citer transformer kat dia. kasi gegar dgn lagu New Divide Linkinpark tu. pas tu dia nyanyi dgn kakak dia lagu Miley Cyrus la, lagu Lady Gaga la. dah ptg kitorang pun beransur la pulang. masa aku klua pg tu lupa la plak nak bwk handphone. jenuh my gyabo cari aku. naik risau dia. dia call aku x berjawab. call Yasmin pun sama. dia call kakak aku pun x dpt. bila balik umah aku tgk ada byk misscall & ada msg. terus aku call dia. mujur masa tu dia blom take-off lg. rupanya dia nak soh aku amik dia kat airport. mula2 ari tu kata x yah fetch dia. katanya dia nak tumpang kwn dia je. tgk2 kwn dia plak yg tumpang kitorang. hmmm... balik keje kang nak packing bag, yahooo.. esok nak gi bercanda kat tepian pantai lg. sawadeekarp.. masuk pintu klua tingkap. hahaha...

No comments:

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates