Tuesday, March 30, 2010

KLIBF 2010

heheh.. dah lps pun pesta bukunya. tapi ni la baru berkesempatan nak bercerita. emmm.. the 1st week tu aku tak berpeluang utk ke PWTC sbb balik kpg. 26hb tu barulah berjaya menjejakkan kaki ke situ. pas tu keesokannya aku gi skali lg. mana la cukup pi skali aje. tak cukup tgn nak bwk buku2 tu sume. ahaks.. masa ari jumaat 26hb tu kononnya nak recce je. tapi sempat gak rembat 6 buah novel. hehehe... tu sbb jln sorang2. kalo berteman mau lebih gak tu. ari sabtu 27hb tu plak aku gi skali lg. huh! masa tu mmg byk la aku borong. tu pun bape kali wat pusingan. bila penat pi lepak dulu. pas tu round lg sampai ke maghrib. bagai nak tercabut kaki aku nih. mana taknya. pakai wedges 3 inches. sendiri mau ingat la. jenuh nak control ayu. hikhikhik... next top model pun sure surrender punya kalo nak bertawaf dr pg sampai ke ptg dgn wedges 3 inches. mencabar kesabaran betul la. dah la nak usung buku2 ke sana ke sini. mujur ada tpt landing yg baekkkkk punya. hehehe.. tqvm kat Jemariseni & NB Kara yg sudi bg kita tumpang lepak & sediakan storage utk bagasi yg berlambak tu. sempat gak celebrate b'day kak Norhayati Berahim. hmm... bila dikira2 ada byk kali aku mkn kek masa ari sabtu tu. sebenarnya ada 4 jenis kek. tapi sbb carrot cheese tu aku dah penah rasa. so, aku mkn yg lain2 la. 2 jenis kat booth NB Kara & 2 lg kat booth Jemariseni. kat NB Kara aku rasa mixed fruits cake & choc cake. pas tu kat Jemariseni plak aku mkn kek Tiramisu. mak aiii!! sedap giler kek tu. credit to Notie yg rajin berurusan dgn CikDin. huhu.. mmg perlukan kesabaran yg jitu utk order kek dgn dia. mmg arr sedap. tapi..... sendiri mau ingat la. emm.. ptg tu b4 balik Nawwir ajak pi minum kat Riverside. kat situ Nawwir ajak mkn choc cake dia yg sgt yummy... lemak berkrim mmg disukai ramai. huhu.. pas tu aku & Wan order la char kuey tiaw. tapi punya la menyakitkan hati. aku rasa pekerja kat situ mmg hampeh. ckp BM pun tak paham. kitorang order 2 char kuey tiaw. tapi dia bg 1 je. pas tu Wan soh aku mkn dulu. tgk2 dia punya tak sampai2. pas tu kena bape kali nak remind pun tatau la. at last dpt gak la. tapi totally different char kuey tiaw dia dgn aku punya. huhu.. chef dia tukar shift ke? dah la harganya mahal giler. sepinggan char kuey tiaw sampai 15 hengget. sekali dgn ice lemon tea jd rm20.75. hmmm.. sgt tak berbaloi. dah la kena tunggu lama nak dpt order. rasanya pun tak la sedap mana. pas tu nak charge harga yg sgt tinggi. apa nih?? kalo nak cpt kaya pun berpada2 la sket.
novel2 yg sempat aku borong ialah:-
1. Bidadari Hujan - Noor Azzahra
2. Pada Angin ku Berpesan - Adileah
3. Damai - Noor Suraya, Syud & Saidatul Saffaa
4. Versus - Hlovate
5. Yuda di Padang Maya - Xarine
6. Saat kau kata cinta - Anis Ayuni
7. Ruang Rindu - Rozita Abd. Wahab
8. Percaya ada cinta - Ryana Adrina
9. Kau selalu ada - Durrah Fatiha
10. Kasihku Satu - Amiza Anaz
11. Cinta edisi terhad - Lynn Dayana
12. Ranting Cinta si Plato - Norhayati Berahim
13. Layang2 bertali kaca - " "
14. Galau di hati Seri - Kusyi Hirdan
15. Resepi Hati - Iejay Zakaria
16. 2 X 5 - Areila Sahimi
17. Hadirmu Takdirku - Aliza Haiza
18. Matahari Cerah Lagi - Fauziah Ashari
19. Terbanglah sayang - Aina Emir
20. Bukan tak sudi - Mimie Afinie
21. Tak mungkin ku hindar - Ana Sofiya
22. Megalomania 3 - Fatinilam Sari Ahmad
23. Pulut Sakura Serunding Kasih - Leyla Shari
24. Wasilah Cinta Weera - Rose Harissa
dah 3 buah buku resepi.
tak byk kan??? hikhikhik... as usual novel2 jiwang karats mendominasi senarai. tapi bukanlah kesemuanya aku angkut masa book fair tu. ada 4 buah novel yg aku soh my niece pi amik kat office Jemariseni di Bangi sehari sebelum KLIBF bermula. kononnya nak bc masa balik kpg la. (thanks a lot to Angah - my lovely niece) huhu...

4 comments:

Wan Amalyn said...

Nacha...
memang hampeh giler tempat tuh! Ataukah kerana situ tempat yang berstatus 'berprestig' jadi pelayannya pun 'international' jugak? serik dah nak makan kat situ... klu sedap dan layanan 1st class tak kisah la jugak kena bayar mahal sikitpun! eeeee geramnyaaaaaa

nacha said...

hehehe.. ye la Wan. lain kali tak payah ke situ lg. buat sakit hati je. ciri2 international yg ada kat situ cumalah para pekerjanya yg mmg org luar. sampai tak tau berbahasa malaysia. international la konon.... :(

wabbit shomel said...

fuyoooo... banyaknya bk nacha dok memborongg!!! hebat uuu :P

nacha said...

hehehe... konon2nya shopping buku utk setahun sekali je Wabbit. mcm la bulan lain takde beli buku. ahaks..

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates