Tuesday, March 9, 2010

shut up and mind your own business

smlm boleh dikatakan hari yg sgt mengharubirublues utk aku. bangun tido je mmg paler aku dah sakit mcm nak pecah. ingatkan nak MC je. tapi ada byk keje yg menunggu kat office. minggu ni adalah minggu yg agak busy sbb ramai BOD's/VIP's guests yg akan turun ke site office di KK utk upacara perasmian gas turbine. so, aku kena manage all the hotel & flight bookings sabo je la. sampai je kat office terus telan panadol setelah bekpes dgn biskut 3 keping je. pas tu sapu minyak cap kapak kat paler. menjelang ptg paler dah ok sket & aku leh wat keje cam biasa. tiba waktu pulang keje aku pun cabut awal sbb bos pun takde. dia dah berlepas ke KK pg smlm. sampai je kat LRT Ampang Park tgk2 dah ada train yg menunggu. aku pun apa lg berlari la turun tangga utk catch the train. huh! setelah puas berlari berkejaran maka sempatlah aku memboloskan diri ke dlm train. masa tu aku berdua dgn Ammini. dia mmg berdiri kat tepi pintu train je sbb nanti senang dia nak klua bila sampai kat station Masjid Jamek. aku plak sbb nak turun kat station Kelana maka aku teruslah masuk ke dlm sampai ke hujung. aku npk kat panel pandu manual tu ada ruang kosong lg. aku plak bwk backpack laptop yg berat. ditambah lg dgn plastic bag yg ada 2 packs whipped potatoes, 2 packs mobile ribena & sebotol green tea. huh! berat tu. masa tu tpt duduk mmg dah full. so, aku ingat leh la ltk backpack & plastic bag aku kat panel pandu manual tu. tetiba dah ada sorang mamat yg selamba dok kat atas panel tu. kalo ikut rules & regulations mmg tidak dibenarkan dok kat atas tu. in case kalo train problem derang akan buka panel pandu manual tu utk operate manually. tapi mamat tu wat dek je. takpe la. lantak ko la. pas tu bila aku ltk je backpack & plastic bag aku kat situ dgn tak semena2 mamat tu tegur aku. "hi kak. cantik bag akak. akak nak gi mana? akak nak turun kat mana? akak dok kat mana?". eh.. eh. budak ni byk plak soalan kubur dia. ada aku kesah??? aku malas nak layan dia. aku just geleng2 je. pas tu dia dktkan muka dia kat aku & ulangtanya soalan2 td. hey! please la. i'm not in the mood to talk. furthermore, i don't like to talk to strangers ok. dah la paler aku baru nak baik. dia plak tanya soalan yg bertubi2. then, bila aku tak layan dia wat2 jatuhkan kad lrt dia. pas tu dia soh org yg dkt dgn dia pungut kad tu. ishh!! ko ni kan. tgn ada, kaki ada. tak leh nak angkat sendiri ke? pas tu bila aku pusing belakang sume org dok sengeh2 kat aku. aku ni yg kononnya nak tunjukkan semangat yg prihatin tolonglah dia amik kad lrt dia yg dah jatuh tu. sampai abis bontot aku berlaga dgn kaki & badan org lain. maklumlahkan. time org balik keje mmg la penuh train tu. kira peak hours la tu. lps aku pungut kad tu terus aku bg kat dia tanpa tgk muka dia. menyampah aku nak tgk muka mamat yg terhegeh2 tu. tapi dia tak abis nak ckp tima kasih kat aku. bila tgk aku dah angguk paler tu dah la. dia sampai nak laga2kan muka dia kat aku. apa nih? ko nak main cak2 pun tak kena org, masa & tempat la. eeee.. geram sungguh. menyesal sgt2 aku gi berdiri kat situ. nak back-off dah tak boleh sbb org dah makin ramai masuk & ruang dah jd sempit. dlm hati aku kata sure Ammini yg dok kat tepi pintu tu puas gelak kat aku. grrrr... aku dok tertanya2 bila la mamat ni nak turun. menyesakkan minda aku je. aku rasa dia ni golongan org yg kurang kasih sayang kot. tak pun dia mmg jenis kerek. tak sihat akal & fikiran mungkin. bila aku tak nak layan dia ckp dia toleh kat sebelah kiri dia & cuba ckp2 dgn pompuan yg dok kat tepi tu. tapi org tu pun tak layan dia. disebabkan itu aku pun tak dpt nak bc novel. kebiasaannya mmg kalo naik train je aku akan bc novel. tapi bila dah kena ganggu ni terus aku takde mood nak bc. aku pun wat2 tido. aduh! seksanya nak berlakon wat2 tido bila mata tak mengantuk langsung. dah la tgh berdiri. mcm mana nak tido sambil berdiri. adoyai!! menggeletar tubuh badan aku ni dibuatnya. dln hati aku dok ingat dia nak turun kat station KLSentral kot. td masa kat Station Masjid Jamek pun aku berharap yg dia akan turun. tgk2 x jugak. rupa2nya sampai ke Kelana Jaya pun dia dok ada lg. tapi bila org dah mula berkurangan aku pun terus gerak tunggu kat tepi pintu. bila sampai je kat station Kelana Jaya aku tak toleh2 lg. bila pintu terbuka je terus aku cabut lari. terseksa jiwa & minda aku dibuatnya. pg ni bila masuk office je aku dah jd 'bahan' dek Ammini. dia kata masa dia npk aku kena kacau tu dia nak sms aku je. tapi dia tak sampai hati kot. hehehe... bila fikir2 balik kelakar pun ada.

No comments:

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates