Monday, April 19, 2010

memanjakan diri sendiri di SPA

hari khamis minggu lepas ada org ltk pamphlet kat dlm my letter box kat umah. ada SPA centre yg baru buka rupa2nya kat area umah aku tu. hmmm... sounds great. dah lama aku tak gi SPA. tanpa membuang masa aku pun terus call. bajet ala2 nak wat appointment gitu. the girl yg answered the call ckp tak perlu make any appointment. maklumlah SPA tu baru dibuka. masih belum ramai org lg. aku pun wat rayuan gombal kat my gyabo soh dia anto aku ke situ b4 dia gi main tennis. cadangnya nak gi ptg sabtu. tapi dia plak main tennis kat kl. sabo je la. so, ari ahad tu aku ckp aku nak gi jugak2. then masa my gyabo nak gi main tennis kat area gov. quarters kat SKBBST tu terus la aku tumpang dia. hahaha... mengada2 betul mem besar ni ye. bukannya tak leh drive sendiri. sesaje je nak bermanja dgn suami. bila lg nak dptkan belaian manja dr my other half. jam 5.30 aku pun sampai kat situ. my gyabo pesan amik package yg lama sket rawatannya. nanti tak payah la aku melangut kat situ lama2 sgt sementara nak tunggu game dia abis. pd mulanya aku nak amik package Re-Shape treatment. treatment ni katanya adalah special treatment to shape into our IDEAL, SEXY, SEDUCTIVE body as we desire. wah! gitu. tak tahan akak. hahaha.. tapi package tu amik masa 105 minit. my gyabo soh amik package yg lg 1 tu iaitu V-Beauty treatment. package tu ialah special treatment to REJUVENATE women's VAGINA - sexual organ for couple & women who wanted to heighten sexual pleasure. mak aiii!!! bunyinya sgt menakutkan. package ni plak bakal amik masa selama 135 minit. terus my gyabo soh amik yg tu. the difference between those 2 packages are only the longgest period + bertanggas for the V-Beauty treatment. so, aku choose la V-Beauty treatment sbb dah lama tak bertanggas. dulu aku penah wat masa dlm pantang je. bape kurun dah tu. kalo wat SPA aromatherapy mmg takde mende2 cenggini. package tersebut bermula dgn urutan otot. ia mengambil masa lebih kurang 30-45 minit. 2nd step ialah sauna. masa sauna tu sgt la kelakar. beautician tu asyik2 tanya aku sama ada aku ok ke tak. aku ckp tak bape panas. aku soh dia up sket tahap kepanasannya. bila dia naikkan dr tahap 3 ke 4 tetiba je terus panas menyengat. aku pun apa lg. jerit la. huahuahua.. berlagak sgt kononnya tak panas. amik ko. berpeluh2 aku kat dlm kotak sauna tu. dah abis part sauna selama 1/2 jam terus dia wat proses melumur scrub kat badan. hmmm.. leganya. dah abis proses tu yg juga amik masa +- 30 minit terus sambung dgn proses bertanggas. dulu2 masa aku dlm pantang bersalin, arwah mak aku guna dapur arang utk tujuan bertanggas. aku kena berdiri sambil dapur arang tu diletak kat celah2 kangkang. perghh.. sengsara sungguh rasanya pd masa tu. tapi kat SPA ni derang pakai bekas yg ala2 tok bomoh guna utk perasap kemenyan. apa tah nama bekas tu. kecik je bekas tu. takde la terasa sgt panasnya. tatau la dia ltk herba apa. tapi sgt nyaman je. pas tu dia soh aku dok atas kerusi yg ada lubang utk senang kasi asap tu naik ke atas. hahaha.. rasa mcm jd pisang salai pun ada. lebih kurang 1/2 hour maka tamat la proses bertanggas tersebut. the beautician terus soh aku gi mandi. lps mandi sgt segar & ringan seluruh badan. lps tu sebelum balik dia soh minum 1 sachet juice. jus utk ramping katanya. hahaha.. aku pun dah teruja terus beli 20 pkt. lps ni kalo tak slim tatau la nak kata apa. aku bertekad nak wat treatment kat situ at least once a month. caya derrrrr... masa nak balik tu tetiba owner SPA tu dtg. terkejut aku tgk muka owner tu. rupa2nya dia ialah jiran kat umah. patutlah masa amik business card kat staff dia aku tgk nama yg tertera kat situ mcm aku kenal je. plak tu masa beautician tu sembang2 kat aku pasal owner dia aku rasa mcm familiar je bila dia kata hubby owner tu keje kat KTT. setau aku ada sorang je jiran aku keje kat situ. hmmm... katanya lg owner dia tu nak resign by the end of the year. tu yg dia start buka business SPA ni. apa2 pun tahniah & slmt maju jaya utk the owner - Ita. gambatte neh.. aja2 hwaiting.. chaiyo2. thanks a lot to the beautician - Yana yg tak jemu2 sembang dgn aku & bercerita ttg hal luar/dlm wanita ni semasa dia wat treatment kat aku. walaupun dia jauh lebih muda dr aku tapi npk dia lebih matang dr aku. hahaha... akak sgt terharu bila Yana kata akak npk muda. katanya umur aku npk mcm 29 tahun. mak aiii!!! jauh bebenor tu. terharunya akakkkkkk..... :D

No comments:

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates