Tuesday, May 4, 2010

KL Bird Park


actually aku beli tickets utk ke KL Bird Park ni during MATTA fair last march. masa tu aku saje jenjalan ke situ dgn my officemate. cadangnya nak wat outing dgn kengkawan office ke Redang. lps gi booth Trengganu punya travel agent si Hilmy ajak ke booth KL Bird Park. katanya dia mmg every year purchase those tickets kat situ. dpt 50% discount tu. mana nak dpt kat luar kan? so, aku & Ammini pun ikut dia beli sekali. hmmm.. aku ni takde la teruja sgt nak ke situ. kenangkan Irfan yg sgt cintakan haiwan tu makanya beli je la. asyik bertangguh je nak gi situ. at last kitorang pi jugak la ari sabtu lps. aku dah kata kat my gyabo kena gi pg2 utk elakkan cuaca panas. tapi dia tu nak main tennis gak dulu pepagi buta. huh! sudahnya kol 10.45am baru la klua umah. sampai je kat situ dah kol 11.30am. lupa la plak ari sabtu tu adalah public holiday. sendiri mau ingat la. parking lot mmg full. kena la parking jauh sket. dah la panas giler. sabo je la. cari payung kat dlm kete. tapi tak mandang. payung ada kat kete 1 lg. huhu.. mujur bwk topi. tapi takde la membantu sgt. aku ni leh bertahan lg. si Yasmin la asyik merengek panas. asyik dok ajak balik cpt je kejenya. siap ckp nak bukak tudung la. nak bukak baju la. haish!! over tau. emm.. penat gak la kitorang menyelusuri KL Bird Park tu. byk gak species burung kat situ. puas la si Irfan menengoknya. sempat gak kitorang amik family photo kat situ. risau gak aku kalo burung yg bertenggek kat lengan & bahu aku tu melepas hajat. silap2 dia cakar plak muka aku. bahaya nih. aku mmg wat keras kejang je masa photography session tu. takut nak gerakkan badan. segalanya berkemungkinan. tapi memandangkan dah sampai kat situ. nak gak la menciptakan kenangan terindah kat situ. hahaha.. sabo je la. lebih kurang 3 jam kitorang spent time kat situ. bila si Yasmin dah memekak nak balik maka kitorang pun beredar la dr situ. ingatkan nak pekena mee kari / mee kicap kat Jalan Tanglin tu. tapi dah ptg mana ada lg. cuma ada nasi je yg dijual kat situ. belasah je la. dr situ kitorang gerak ke Mid Valley. ingatkan nak tgk citer Iron Man. tapi tiket dah abis. layan je la citer 3D Clash of the Titans. Irfan suka sgt dpt tgk citer tu. lps tu kitorang gerak ke Bangi utk amik novel Sweet Sour kat JS. wow! best giler novel tu. novel ni membuatkan aku senyum sampai ke tinge. komedi romantik mmg kena dgn jiwa aku. sampai x leh nak ltk buku tu. waima nak masuk toilet pun aku nak usung gak. adoyai!! parah dah ni.

No comments:

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates