Saturday, July 10, 2010

kenduri Iwan n Shida




huhu.. dah seminggu baru la berkesempatan nak wat laporan. hahaha.. statement mcm wartawan je. ini merupakan majlis menyambut tetamu yg pertama utk cikSiah sekeluarga. konon2nya nak wat yg simple & kecil2an je. tapi tetap meriah acaranya. siap ada chef diva & dj diva. over tau. chef diva tu siap ngajor Iwan & Shida berposing ala2 romantik waktu nak potong kek. wah!!! tak menahannnnnn. pas tu si dj perasan diva tu pun tak bley blah. dah la sound system dia sgt malatopppp. suara dj tu pun tarak kesian. bingit tinge dowh. org nak bersembang pun kena jerit2 kat tinge. sabo je la.




utk kenduri si Iwan ni aku dah apply cuti 2 days earlier. konon2 nak menolong apa yg patut la. tapi thursday 1/7 tu aku x gi pun. lepak kat umah je sbb angin kus2 suda mariii. ari jumaat pg tu baru aku gi umah my sis. mmg la my sis dah order the food dgn catering services. tapi dia nak gak tambah side dish. so, dia import nyer makcik aku dr kpg dtg ke umah dia. Chu & Wah sampai ari khamis. so, pg jumaat tu kitorang gerak gempur tolong Chu & Wah masak wajik & kuah pecal. tapi bukannya ramai pun kakitangannya. selain dr Chu & Wah cuma ada 2 org my nieces, me & my bil's je yg jd penolong tukang masak. 1 of my niece gi teman my sis wat dialisis. kalut gak la. tapi takpe. everythings still under control. susah gak kalo tuan umah takde. nak cari brg2 plak 1 keje. dah my sis takde aku pun sendiri memerintah kat dapur tu. aku masak lunch ikut selera aku je. hentam la labu. janji leh mkn. ptg tu bila dah setel masak-memasak aku berkejar balik umah utk amik budak2 balik dr skola. actually ada byk keje lg yg blom setel kat umah my sis tu. so, aku balik amik budak2 tu bwk ke umah my sis utk tolong2 apa yg patut. rebus & isi telur kat dlm bekas telur, isi muffin dlm paket, isi wajik kat dlm bekas comey. sudahnya kat kol 1am baru aku balik umah. sampai je terus tido la.




esok pg tu kononnya nak gi awal pg la. tapi sbb aku masak 1 lauk pengantin so lambat la jd nya. menu spesel aku ialah sotong padprik. hahaha... pengantin nyer x lalu mkn. tapi org lain yg berebut pulun. sedap katanya. muehehehe.. perasan la diriku seketika. hampir jam 12tghari baru aku sampai kat umah my sis. kitorang pun apa lg. sampai2 je tgk org dah start mkn. kitorang pun join la sekaki. kang org dah ramai payah sket nak menolong wat keje. dah siap mkn senang sket. syukur alhamdulillah cuaca pd ari kenduri tu elok je. majlis pun berjalan dgn lancar. makcik pengantin ni mula2 teruja nak nyanyi lagu kakNita 'selamat pengantin baru'. tapi segan la plak. bila dah dkt2 nak abis function tu sempat gak la aku berkaraoke dgn my niece. tu pun bila org sume dah balik. me & along nyanyi berduet. ingat nak nyanyi lagu omputeh. tapi takde yg menarik. so, kitorang nyanyi lagu Dedy Dores & Mayangsari - Jgn pisahkan. tah apa2. suara x bape nak klua. penat kot. wat malu je. tgk2 ada hadiah utk siapa yg nyanyi paling sedap. huh! nyesal x nyanyi betul2. hahaha... paling x caye ialah neighbour my sis yg menjuarai acara karaoke tu. caya dowh. npk sempoi je cik Ana tuh. suara power gitu lho. bravo2. ptg tu lps acara bergambo dgn pengantin, acara buka hadiah segala & ada la plak acara bg hadiah kat sedare-mare. wah! sedare-mare pun dpt hadiah. ye la kan. as a token of appreciation utk yg menolong. dpt la kitorang yg makcik2 ni pouch bag yg ada surah yasin, cwn perhiasan & some souvenirs. ok la tu. sepupu sepapat yg anak2 dara pun dpt gift gak. yg aku npk ada coin purse & pen. ok la tu sbg kenang2an. tqvm to my sis & family. utk Iwan & Shida : slmt pengantin baru & semoga berbahagia ke akhir waktu, dunia & akhirat.

No comments:

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates