Friday, June 27, 2008

rabbit... oh... rabbit

semalam 'lelaki itu' balik keje lewat. maka dgn itu aku pun take over la keje dia membasuh & menyidai kain. dah lama gak la aku tak ke bahagian stor kat belakang tu. disebabkan dah lewat mlm aku pun ajak Yasmin temankan aku. takut kot2 ada 'cik siti' menjelma. bole la kita melompat & menjerit sama2. hahaha... Yasmin plak citer kat aku masa lewat petang tu Irfan berulang kali ke belakang. tak tau la apa plak eksperimen dia kali ni. so, aku dgn Yasmin pun mengangkat bakul kain tu bersama dgn pesanan pegang bakul tu elok2 & kalo apa2 pun terjadi jgn lepaskan bakul tu. takut abis bertaburan plak kain baju yg membukit kat dlm bakul tu. nanti jadi 1 pekerjaan plak nak mengutip balik. dr jauh dah nampak payung yg dah terbuka & disusun elok kat dpn reban ayam. amboi! npk gayanya ada org sudah wat keje 'landscaping' kat dpn stor tu. siap ada kertas2 exam yg lama2 dia sangkut wat ala2 langsir kat reban ayam tu. adoi la. kreatif sungguh anak terunaku ini. bila sampai je kat stor Yasmin pun dgn terketar2nya meraba2 carik suis lampu. bila dia 'on' je.. kurrr semangat. abis 'pepak-tarak' kat belakang tu. bersepah2 dgn kertas2 & buku2 lama. 1 kezzzzuttan wat kitorang berdua. aduhai! apa la anak teruna aku ni sudah lakukan. issshhh... tak pe la. nanti2 la kita investigate dgn Irfan. maka kami pun angkat dulu kain baju yg dah kering di ampaian. masa tgh angkat kain baju tu tiba2 aku terpandang 1 makhluk yg agak gumuk & luar biasa. nak kata kucing x pernah plak tgk kucing mcm tu. bila dah tenung lama2 rupa2nya rabbit. aku pun apa lagiiiii.. jerit sekuat2 hati la. bila aku jerit si Yasmin pun dah jd panik & sama2 takut mcm aku. aku suh dia gi angkat kain baju yg kat bahagian dlm pun dia tak nak. kain baju yg dah dikutip yg dipegang oleh Yasmin abis bertaburan disebabkan terkejut tgk rabbit tu. dgn pantasnya kitorang mengutip kain baju yg bertaburan itu & terus kusuruh Yasmin bwk masuk ke dlm umah. maka dia pun terus lari masuk & sekaligus panggil adik dia. heran plak aku ni. dr mana dtgnya rabbit nih? tiba2 je dia bermaharajalela kat stor kitorang. tak lama lps tu Yasmin pun dtg dgn Irfan. aku pun terus la bersoalsiasat dgn Irfan. rupa2 nya waktu petang tu dia dgn kwn2 nya terjumpa rabbit tu main kat dpn umah. katanya si Hamizan yg soh dia jaga rabbit tu. tak tau la betul ke tidaknya citer dia. aku pun slow talk dgn dia & soh dia pulangkan rabbit tu pd tuannya. takut tuan dia nanti susah hati plak rabbit dia dah ilang sekor. kang tak pasal2 dia ingat kita nak rembat plak rabbit dia. maklum la. rabbit ni kalo wat sate & goreng pun sodappp.. hahaha... mungkin budak2 ni ingat nak wat main2. tapi hati orang mana la kita tau kan. si Yasmin plak suka2 hati je soh adik dia kurung rabbit tu kat dlm reban ayam. aku pun sound la derang berdua tu. kang kalo rabbit tu mati sbb x mkn korang nak tanggung dosa ke? emmm... at last derang pun gi hantar rabbit tu kat jalan depan umah kitorang. tgk2 kat depan tu kwn2 rabbit tu dah berkeliaran carik member dia yg dah sesat. bukan main happy lagi rabbit tu dpt bertemu kembali dgn rakan2nya. huh! lega aku. insiden yg betul2 menguji tahap kesabaran aku. dah la penat tak ilang lg lps gosok baju. nak kena layan 'drama swasta' oleh Muhammad Irfan Hadi plak. tgh mlm td lps 'lelaki itu' balik dia pun tanya laporan psl anak teruna dia. dia tanya sama ada anak teruna dia ada wat hal atau tak? dia mmg tau anak teruna dia sorang tu suka 'berdrama'. maka aku pun apa lg. hebahkan berita terkini hiburan sensasi kat dia. dia pun tak terkata apa.

No comments:

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates