Monday, September 29, 2008

projek wat kuih raya

proses menuang coklat ke dlm paper cup & menabur blend almond


tadaaa... almond london yg dah siap ( kalo nak rasa kena la beraya kat umah aku)


biskut mazola yg dah siap dibakar


almond london yg belum dibakar


doh biskut almond london. hehehe.. yg elok comey tu hasil keje maid aku. yg agak kasar tu aku punya keje la. mmg kerastangan betul..


gula & butter yg belum dipukul. perhhh lenguh tgn maid aku memukulnya. mixer rosak plak.



jeng..jeng..jeng.. cornflakes madu yg dah siap dibakar


last weekend sempurnalah projek wat kuih raya aku. aku share bersama kekanda2ku. hehehe.. seperti biasa kuih yg aku wat adalah cornflakes madu, almond landon & mazola. walaupun masa wat cornflakes madu tu x cukup kakitangan sbb started from friday night tapi berjaya gak la. family Yang cuma dpt dtg masa ari sabtu tengahari walaupun berjanji bagai nak rak konon2 nak dtg sesudah subuh. hmmmm.. luckily everything settled by saturday night. angah kata kali ni punya taste mmg menjadi. previously ada je yg kureng nyer. makin lama makin improve la kot. walaupun cuma setahun sekali je wat kuih raya ni.

2 comments:

.: Sugar-cRave :. said...

wahh bestnye..beraye sakan...hehe...

nacha said...

hehehe.. ye Tina. raya kan setahun sekali. eh! Eka pun terer wat kuih raya rupanya. mcm beli kat kedai je rupa kuih tu.

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates