Monday, September 22, 2008

tamatnya riwayat ikan laga kaler biru


pagi minggu smlm heran betul aku nape Irfan rajin bebenor cuci balang ikan dia. masa tu aku busy sket sbb baru balik dr pasar & takde la perhatikan apa keje dia. dah ptg sket baru la perasan yg 1 balang ikan dia dah kosong. patut la dia sibuk nak beli hamster. rupa2nya haiwan peliharaan dia dah berkurangan. aku wat derk je. malas nak layan. mujur dia cool & relax je. takde la plak nak nangis2 tgk ikan dia mati. abah dia sampai wat post-mortem nak tau apa psl perut ikan tu muncit sgt. tapi katanya cuma ada air je. aku x tgk pun saat2 dia wat bedah siasat tu. sian dia. emmm... patut la ikan tu makin muncit & kembung perut dia. mmg betul la dia berpenyakit bagai diterangkan dlm buku sains Irfan tu. ishhh! aku ni mana la reti bab2 bela ikan ni. cuma suka tgk bila nak tenangkan fikiran je. mmg sgt cool bila tgk ikan tu berenang2. lebih2 lg ikan laga yg kaler merah tu sgt garang. bila kita ketuk2 balang tu dia mcm nak terkam kita je. hehehe... so funny.

2 comments:

.: Sugar-cRave :. said...

waaa ade kale ek ikan2 tu..hehee....

niway, sila amek kad raye nnt yup..hehe (^^,)..

nacha said...

a'ah la Tina. kad raya? ok dgn segera Acu gi umah Tina.

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates