Tuesday, October 21, 2008

Jamuan raya di opis

ni hasil kerastangan Safiah & Mira

sesi tapau-menapau

cappucino cheese cake sponsored by kakDiana


emmm... yummy..yummy


antara menu2 nyer. hehehe.. dadih aku tersembunyi di sebalik 'money plant'



lunch time smlm kat opisku ini wat jamuan hari raya. emm.. mcm2 ada. ada yg cater from outside & ada yg pot luck by staff. main menu yg kitorang order dr luar adalah sate, nasi beriyani & laksa johor. hehehe.. taste bos aku dgn aku mmg sama. risau gak aku kalo makanan yg di order x menepati selera dia sbb kuah laksa johor tu rasanya agak manis sket. tapi setakat ni dia senyap je. siap tapau bwk balik lagi. tapi mmg pun. makanan sume berlebihan. ramai org yg x dtg. aku rasa menu pot luck yg paling best adalah ayam masak palembang by Mona. "jgn lupa bg kat aku resepi tu ye Mona" emm.. i like... hehehe... aku sendirik cuma bwk dadih coklat selain dr kuih raya. ahaks.. dah tu je yg paling senang. As plak bwk kek coklat. Tangachi Ammini a.k.a. Nurul Ammini spt biasa import pau Tg. Malim yg so tempting. Safiah dgn rendang dagingnya. while Ezan plak dgn rendang ayamnya. lemangnya plak aku soh Awie beli dr bapak dia. nasi impit aku soh Yati yg rebus. kak Nik plak bwk daging kerutup. kakAni bwk agar2 prunes. as usual En. Nazli bwk apple crumble. tapi sosnya plak x ada. anyway sedap gak la. Razita bwk puding caramel & sambal sotong. oppss.. kitorang ada gak order agar2 cendol & rainbow dr makcik Safiah. Sharene dgn sebalang kerepeknya. KakDiana telah bermurah hati sponsor cappucino cheese cake dr Secret Recipe. KakLin bwk kuih raya je. si Kim sponsor fruits. last minute Heri plak sponsor ice-cream as a dessert. selalunya bila makanan x abis kitorang biar je sape nak tapau sendiri. tapi kali ni kitorang 'brake the norm'. kita tukar trend lama. dah jd mcm kenduri plak bila kitorang sama2 bungkus sama rata sume menu lps tu agih2kan pd sume org. ala2 bg berkat masa kenduri org Jawa pun ada. bukan apa. kalo mcm dolu2 tu kang ada yg main kaut x ingat org belakang. kesian plak ada org yg dpt sisa2 je. kali ni rasa mcm sume org pun puas ati la. x tau la kot kat belakang derang komplin. harap2 sume nyer ok. thanks everyone. semoga semangat bekerjasama kita akan terus berpanjangan. i'm thankful for having friends@office-mate like all of you.

2 comments:

yienjr said...

mcm sedapnyer...nyum nyum :)

Anonymous said...

mmg sume tu sedap2 belaka.

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates