Saturday, January 3, 2009

sixteen

tag lagikkk? haishh!!! dah la Mona menggelar aku ratu tagged. ni je la keje nyer. Cik Syud.. agaknya aci tak akak tambah je lg 10 pd jawapan tag yg dah dibuat kat bwh tu. hehehe.. aci la ek? x larat nak pikir2 dah.

Tajuknya 16 perkara rawak.

Syarat dan peraturan:-
1. Apabila telah terpilih dengan malangnya, silalah menulis 16 perkara rawak sama ada tentang fakta, perangai tak senonoh, ataupun hala tuju hidup anda.
2. Silalah hasut 16 orang lain untuk melakukan perkara ini.
3. Sila tanda manusia yang telah menanda anda diperingkat awal.
4. Ketahuilah, jika anda terpilih ia adalah kerana anda juga manusia biasa yang perlukan perhatian dan kasih sayang yang secukupnya ketika bayi.
tapi aku nak pesan siap2 sebelum baca & buat tag ni sediakanlah minuman & makanan yg secukupnya kat sebelah anda. kang takut penat plak. hahaha...
(1) masa sekolah rendah dulu aku ni dlm kategori pemalu. pernah masa dlm darjah 2 dulu cikgu tanya soklan matematik. murid2 seluruh kelas angkat tgn kecuali aku. cikgu ingatkan aku x bole jwb & dia terus soal aku. bila aku jwb dgn betul dia terus heran & tanya nape aku x angkat tgn utk menjawab. aku cuma senyum2 je. ishh!! nak angkat tgn pun malu. pd hal classmate sume girls je.
(2) bila masuk sekolah menengah baru la perangai aku bertukar menjadi giler2 sket. dpt plak geng yg sekepala yg suka 'sehati berdansa'. hahaha... kitorang sama2 attend kelas tarian yg dikendalikan oleh kumpulan kebudayaan negeri Perak.
(3) waktu kemuncak zaman giler2 aku adalah masa kat ITM Manjung. emm... sgt happening. i tell you.. 1st time hidup bebas dr family. ye lah... mak & abah dulu sgt strict. x leh nak kona2 sana-sini. actually kat ITM tu pun sgt strict gak la. girls sume x leh klua mlm. tapi aku slalu bg alasan nak overnight kat umah sedara-mara yg berdekatan. konon la tu. tapi gi merendek kat Pesta Laut Lumut. wah! happy sungguh. bayangkan la kalo tgk kambing terlepas kandang. alangkah bahagianya dpt kesana-kemari dgn bebasnya. tapi malangnya bila staff ITM npk akan diriku yg sedang berdating kat situ.. apa lg kena kantoi la. dia tu sebenarnya jeles sbb aku x layan dia. dia pi report kat Ustadz Suwardi. huh! apa lagi.. aku pun kena ngadap la org tua tu. jenuh la tadah tinge dgr kuliah subuh dia.
(4) aku ni jenis yg cepat naik angin. kalo kes yg sgt berat mkn hari gak la aku nak bertegur sapa dgn org yg carik pasal dgn aku
(5) tabiat aku yg paling buruk adalah susah nak maafkan org & susah nak ckp sori.
(6) aku sgt merindukan zaman kegemilangan muda remaja dulu. bukan apa. dulu badan kurus kerempeng je. skang ni sendirik mau ingat la. caner ek? dr jari kelingking bole jd ibu jari? magik ek?
(7) 1 lg kelemahanku adalah saat berbelanja. kalo dah membeli-belah tu sampai x hengat dunia. if my financial controller ikut mmg sume nyer under control la. kalo x lu pikir la sendirik.
(8) aku akan jd seorang yg sgt peramah kalo topik yg diperbincangkan kena dgn jiwa. kalo x takat senyum2, angguk2 & geleng2 je la. hahaha.. mcm lagu Ahli Fikir la plak.
(9) setakat ni aku bersyukur dgn apa yg aku ada. x ada la plak aku berangan nak ubah apa2 lg. kalo ada duit lebih aku suka jln2 mkn angin je.
(10) aku amat sayangkan keluargaku. tanpa mereka siapalah aku. Yasmin & Irfan adalah permata hatiku yg paling berharga. my gyabo.. you are the love of my life. muahhh..
cukup la tu Syud ye. campur dgn tag dr Mar tu jd la 16. hehehe...
patutnya kena tag 16 org. tapi takde plak rakan blogger seramai tu. so, belen dr 6 yg kat bwh tu adalah:-
1. Mar (aku tuju kat ko balik ek)
2. Niwati
3. Nor Ash
4. Norabella
5. Datinella
6. Mamajambu
7. Iejay
8. Pinkjambu (Pink.. hang dah lps pantang kan? so jwb ek)
9. Lia
10. Wan
perhhh... all together dah 16 la kan bila campur dgn 6 kat bwh tu. jwb la ye korang sume.

No comments:

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates