Tuesday, May 26, 2009

boot yg menyakitkan

boot kat bwh tu aku beli masa gi Tanah Abang kat Jakarta baru2 ni. konon2nya nak pakai dgn jubah aku yg terbelah kiri kanan tu. sebelum ni mmg aku dah ada boot. tapi pakai 2-3 kali dah goyah tumitnya.
masa tgh jenjalan kat Tanah Abang tu tetiba ternampak byk boot yg bergantungan kat 1 kedai kasut tu. it was really happening. cara derang display boot tu sume amatlah mengujakan. mmg hebat sungguh marketing strategy derang. aku yg mudah terpedaya ni pun meleleh air liur tgk boot yg sungguh glam & cantik2 belaka. salesgirl dia pun punyalah terlebih ramah. siap panggil aku Bunda lagik.. mentang2 aku pakai tudung mcm Ibu Arini. hahaha... dgn rayuan gombal mbak2 tu sume aku pun teruja utk membelinya. derang siap bg tau bahawa artis2 dangdut Indon sume beli boot kat situ. wah! makin teruja aku. kalo dah artis dangdut pakai pastilah terjamin kekukuhan boot tersebut. dlm paler otak aku dah pikir cara gelek gerudi Inul Daratista yg menggiurkan itu. perhhhh!! sure hebat bergaya kalo aku memakainya. maka penawaran harga pun berlaku antara aku & salesgirl kedai tu. dgn harga pas idr130,000 maka dpt la aku bawa pulang sepasang boot yg menjadi pilihan hatiku. harga asalnya adalah idr200,000. hmmm.. kalo convert pun x sampai rm50.00. mana nak dpt kat M'sia harga cenggitu. actually aku berkenan kat boot yg cutting nyer sampai ke lutut. tapi disebabkan size yg bersesuaian takde terpaksalah aku berpuashati dgn cutting yg separa betis je. takpe la janji dpt dah apa yg diidam2kan. so, for the 1st time yesterday aku pun cuba memakainya ke office. aku mmg tunggu waktu bos takde baru aku berani nak pakai ke office. kalo tak nanti kena tadah tinge sbb dia pengkritik terhebat. muakakaka... takpe la. anggap je la ini adalah cara dia nak groom aku. x yah bayar duit mahal2 masuk grooming class sbb dah ada byk beauty consultants kat office. emmm.. berbalik pd citer smlm. sebaik aku melangkah je klua dr kete my gyabo siap bg pesanan penaja " jalan baik2 naaa..." aku pun senyum2 je la. dlm hati aku kata mcm la aku x pernah pakai boot. bila sampai kat tangga jambatan yg menyambungkan Ampang Park dgn City Square aku dah mula terketar2 paler lutut. ngeri betul nak panjat tangga dgn boot yg setinggi 3 inci. tgn aku x lepas dr memegang palang tangga tu. aku pun berfikir sejenak caner la artis2 yg pakai kasut tinggi 3 inci keatas. elok je derang control ayu bole nyanyi sambil menari. dgn langkah yg lemah gemalai maka aku pun selamat sampai ke office. sampai je kat office aku terus ke pantry utk minum. kering tekak aku menapak dgn boot yg sgt mencabar jiwa & minda. tetiba je si Azimah menjerit tgk aku yg tinggi lain mcm. terlebih sudah... lps tu terus dia tgk boot aku yg luar biasa itu. kengkawan yg lain pun naik heran kat aku. masing2 terkejut tgk kelainan aku smlm. aku pun dgn bangganya bercerita la kat derang yg boot tu aku beli kat Jakarta & artis2 Indon sume pakai boot cam aku. huahuahua... derang pun terpegun la. alih2 dlm 1 jam aku pakai badan aku dah terketar2 mcm dah kena parkinson. anxiety disorder telah melanda. dah x boleh nak berpijak di bumi yg nyata. jalan pun dah mcm robot jek. sakit kaki aku sampai lutut terasa stress nyer. uwaaa... amik ko. nak bergaya punya pasal. rasa mcm tobat x nak pakai lg. lps tu aku terus call my gyabo soh dia fetch aku after office hours. x sanggup nak menapak naik lrt ke Kelana Jaya dgn boot ni. sah2 aku kena tempuh perjalanan yg menyakitkan bila kena berdiri dlm train. plak tu takut ada mata yg memandang ingat aku nak wat show dgn boot yg agak liplap2 tu. jenuh aku kena tadah tinge dgr perlian my gyabo. katanya " huh!!.. kan org dah kata".... grrrrr....

6 comments:

adhan said...

awak..sori la ye, sasya ketawa baca n3 awak pasal boot ni...tapi memang tabik la kat awak..berani pakai boot 3 inci..saya boot 3 inci tak penah la pakai tapi penah la pakai heels yang seksi-meksi tu 3 inci...memang mengerikan tapi best jalan ala-ala model hehehehehe

nacha said...

hahaha... gelak la puas2 Adhan. kita tak kisah. mmg kenyataan yg amat tragis utk saya. nak bergaya ala1 'next top model' punya pasal terpaksalah menderita.

-hatiku bukan pualam- said...

hahahah..lawak n gempak giler pakai boot tinggi pastu dh ketaq2...tulah pasai tk nk dengaq ckp (tiru ayat pakcu) hahahha...

nacha said...

tu la pasal. ketulahan la tu. org slalu bangkang/melawan ckp suami cenggitu la jd nya. sendiri mau ingat.

cikmunna said...

kah kah kah..ala2 robot cop tau

nacha said...

hmm.. begitu la kira2nya. 1 penyeksaan & penderaan ke atas diri sendiri. uwaaaa....

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates