Friday, December 19, 2008

camping di laman rumah

khemah Nashriq



khemah Irfan. Irfan yg berseluar biru & x berbaju. tgk la tu.. dia sorang je tido atas tilam.






haish! si Irfan tu tetiba je nak bercamping. waktu last dia bercamping dulu ialah bersama abah & kakak dia di Bagan Lalang. derang pi pun masa aku takde kat umah. masa tu aku tgh bercuti sakan di Korea bersama kwn2. kalo aku ada mmg jgn harap la aku nak join. x hingin aku nak berpanas & berperang dgn nyamuk tu. cukup2 la bercamping masa tgh belajar dulu. dulu2 masa muda belia mmg suka sgt la bab2 tu. nak2 kalo bersama pakwe2. hahaha... don't get me wrong ok. pakwe tu dah jd suami aku skang ni la. dolu2 bila semester/term break kat ITM Manjung tu mesti kitorang pi bercamping kat P. Pangkor beramai2. masa bercinta tu kena gigit nyamuk pun takde hal punya. beribu rintangan pun sanggup kuharungi. gunung-ganang sanggup kudaki..lautan dlm sanggup kurenangi (walaupun x pandai berenang) hahaha... chewah! skang ni jgn harap la nak ulang balik kenangan2 mengusik jiwa tu. x sesuai... i x sanggup you.. hmmm.. berbalik pd citer Irfan td tu pd mulanya ada 8 org yg berjanji seia sekata nak tido bersama kat dlm khemah. last2 sorang tu back out. x tau la apa masalahnya. dlm ati aku ni musykil gak. kang takut tgh2 mlm dia ketuk pintu nak masuk tido kat umah. ye la kan. kalo dia nak masuk tido kat umah sure la kwn2 dia pun ikut skali. takkan aku nak biarkan anak2 org balik tgh2 mlm. walaupun x jauh tapi x sedap la plak. sampai ke pukul 1.30am pun derang dok bergurau-senda lagikk. lg 1 yg merisaukan aku ialah kat rumput karpet tu ada scorpions. mana la tau kot2 kang ada yg kena sengat. kat hutan depan umah tu ular pun ada. hish.. mintak simpang la benda2 ni sume. sebelum tido tu aku jamu derang mkn nasi & laksa. tgk gelagat derang tu asyik ke hulu & ke hilir & kejap2 masuk dapur je. so, aku pun soh derang mkn. mujur la makanan pun ada byk lg. agaknya bila ramai2 tu berselera la plak nak mkn. aku nak tido pun susah sbb derang wat khemah depan bilik aku. kol bape derang tido pun aku x tau. kol 6am td aku bangun tgk elok je derang tido. tapi ada yg dah x berbaju npk gayanya. panas la tu. masa aku nak pi keje td tgk derang dah bangun.. hehehe x sempat aku nak interview derang. bagaimanakah pengalaman derang tido beramai2 dlm khemah. si Irfan siap bwk tilam dia tido kat dlm tu. muakakaka... camping apa namanya tu kalo siap heret tilam & bantal. x tau la caner derang sumbat 4 org kat dlm khemah Irfan tu. khemah si Nashriq ada 3 org kat dlm tu.

2 comments:

cikmunna said...

ala2 summer camp gitu!!

nacha said...

hahaha... ala2 je. x real pun sbb takde instructor & speaker bertauliah. tapi mlm td abg aku yg polis tu dtg. dia ada la berceloteh sedikit sebanyak. yg kelakarnya dia siap pesan soh derang bangun kol 4am utk berkawad. dah ala2 kat PLKN la plak. kang mak bapak derang kata aku nak mendera anak2 derang tu. naya je.

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates