Monday, December 22, 2008

tadaaa... yg ditunggu dah tiba..




ari jumaat lps keje aku amik tren komuter menuju ke stesen Batu 3. hubby dah tunggu aku kat situ dgn kete baru aku. viva forever... hahaha...mcm lagu spice girl la plak.. walaupun cuma kete viva tapi aku tetap berbangga sbb aku beli dgn duit titik-peluhku sendiri. lps ni x payah la aku nak tercongok kat opis lg bila en. hubby balik lbt. kalo x tu aku kena lepak kat opis je la menunggu dia abis keje. hmm.. lps naik kete tu aku pun anto hubby kat office dia semula sbb dia kena stayback & nak setel keje dia. dia soh aku bwk balik kete viva tu & nanti dia balik naik kete waja kitorang tu. tgh jalan tu ujan la plak. mujur hubby dah explain & remind sedikit-sebanyak ttg signal kete viva yg berlainan dgn kete waja. kalo x menggagau gak la aku. esoknya tu kitorang pun nak gi jln2 dgn kete baru. bukan kemanapun. round2 dkt area umah tu je. part yg kelakarnya adalah masa nak isi minyak. bila dah sampai kat petrol station tu menggagau cari button/punat utk isi minyak. biasanya kete waja kat tepi driver seat tu ada button/punat utk buka tpt isi minyak & buka bonet belakang. jenuh kitorang mencarinya tapi x jumpa. tetiba hubby soh buka buku manual & carik benda alah tu. at last jumpa gak la. rupa2nya benda tu terletak dkt belakang handbrake di antara 2 seat dpn tu. huh! bagai nak rak mencarinya. wat lawak antarabangsa betul. sampai mat bangla kat petrol pam tu pun naik heran tgk aku dgn laki aku berpeluh2 mencari button/punat nak buka tpt isi minyak tu. pulak tu bila dah jumpa kena push bukannya pull. kalo pull dah bonet belakang plak yg terbukak. ek'e la. lps tu bila dah isi minyak kitorang pun terus start kete & nak blah je la. tetiba mat bangla tu ketuk2 kete. apa hal la plak ni. rupa2nya penutup tangki minyak tu blom dipasang lagi. haishh!! bikin malu betul. npk sgt haprak nyer kitorang. muakakaka... mat bangla tu tersengih2 tgk kitorang. kitorang pun senyum2 je & terus cabut.

6 comments:

aziezoul said...

sapa dlm kete tu?????

nacha said...

"siapa itu??? cuba teka..." sape ek? kura2 dlm perahu ke nih? hehehe...

intan said...

puasnya dpt beli kete titik peluh sendiri, cash eaa kak zie

nacha said...

cash? ehem.. x mampu la. cash 20% je. selebihnya on loan la. hehehe...

cikmunna said...

macam kelisa pun kena push button kat situ untuk fuelling!!

nacha said...

ooo.. gitu ghope nyer. hehehe.. org x pernah pakai kete perodua gitu la jadi nyer.

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates