Saturday, December 13, 2008

kamu, dia & seseorang

aku penat & tension memikirkan masalah org disekeliling aku ni. masalah aku sendiri berlambak2 dah terlibat dgn masalah org plak. sampai x leh tido aku dibuatnya. menyesal plak aku enterframe dlm masalah org. hah! tu la akibatnya suka sgt jd Dr. Love. dah pening paler aku dibuatnya dgn masalah my officemate. aku mmg sgt alegik dgn masalah org ketiga. mmg pd mulanya aku pejam mata & wat x npk je. tapi bila bini si A yg aku namakan R ni telah menelepon aku & terjah aku dgn pelbagai soklan aku pun x mampu utk berkata tidak. org ketiga yg kunamakan S ni mempunyai the same history a few years back. bukannya aku x bersimpati dgn S. mungkin dia kesunyian setelah berlakunya perpisahan. tapi jgn la plak sampai mengganggu rumahtangga org lain. aku x tau la apa niat dia sebenarnya. walau apa pun niat x menghalalkan cara. rupa2nya si R ada call aku masa aku bercuti. bila dia x dpt ckp dgn aku ari selasa tu dia call aku lg ari khamis. aku pun terkejut nape tiba2 dia call aku. mungkin cuma aku sorang je kat opis tu yg dia kenal & pernah jumpa. bila dia ckp nak citer psl personal problem je aku dah agak dah. tapi aku cuma senyap je & cuba tutup mulut. bila dia tanya sama ada aku tau tak apa2 citer psl A aku diam je. lps tu dia tanya ada dgr citer apa2 psl A pun aku senyap je. tapi bila dia tanya sama ada aku perasan ttg perubahan diri A baru la aku bersuara. tapi aku tetap teragak2 utk menjawab. memandangkan si R ni terus mendesak aku pun layan je. bukannya apa. aku sgt bersimpati dgn org2 yg teraniaya ni. mmg aku ada terdengar soksek2 org opis tu bercerita tapi aku ignore & wat2 x tau je. tapi mmg lately ni sgt obvious akan keganjilan perangai si A & S. aku mmg slalu stayback kat opis sementara tunggu hubby abis keje. so, aku leh npk akan intimate affair derang. slalu lepak together kat tpt S yg agak isolated tu. ada gak aku dgr citer yg derang ada gi merempit together. rasanya intimate affair ni bermula masa kitorang punya team building@family day kat Langkawi dulu. ada yg bercerita bahawa derang naik cable car bersama2. tapi takde la plak aku citer bab tu kat si R. aku cuma citer apa yg aku npk di opis aje. si R ni mula perasan akan keganjilan si A bila dia terbaca SMS yg dihantar oleh si S. walaupun SMS tu cuma tertulis "tgh wat apa tu?" tapi hati pompuan mana yg x curiga bila terbaca SMS yg dihantar pd pukul 11 mlm. si R rasa sgt kecewa & spoil keseronokan dia bercuti di Cameron Highland bersama the whole family. si A siap belikan strawberry utk si S. bila si R tanya utk sape strawberry yd dibeli tu bole plak dia kata utk pakcik kat opis tu. heran & musykil la plak si R.org tua yg ada kencing manis mana la suka mkn benda alah tu. terdetik dihati R biasanya org pompuan yg suka dgn strawberry nih. aku yg mendengar citer ni pun rasa nak meletup & terbakar hati aku. aku dah pernah mengalami peristiwa sebegini dulu. eventhough x terkena pd btg idung aku sendiri. tapi org terdekat & sgt rapat dgn aku yg kena. tu pun aku nangis mcm nak kena histeria dah. bygkan la biras aku tgh pregnant bole plak abg ipar aku main kayu 3. huh! sungguh x berhati perut. even sampai ke la ni pun abg ipar aku masih x serik2 lg. dgr citer dah buka cawangan ke3 plak dah. hish! x tau la apa nak jd dgn dia ni. kalo dia betul2 kawin tu lain la citer. ni tak. suka2 je nak stay together. biras aku pun dah tawar hati skang ni. bila nak tobat pun x tau la. jenuh dah pi berubat sana-sini tapi x jln pun. berbalik pd citer si A, R & S tu plak. sebelum aku meletak telefon tu aku ada berpesan dgn si R soh dia ckp elok2 dgn si A bila nak wat sesi interogasi. jgn marah2 dia. kang takut dia lg melenting. x tau la apa dia sudah sound pd si A. subuh2 smlm si A dah call aku & marah2 aku. mula2nya aku senyap je bila dia membebel kat aku. tapi bila dia marah2 & tanya nape aku nak ganggu rumahtangga dia mula la aku panas hati. eh! bila masa plak aku ganggu rumahtangga dia. bini dia yg terjah aku & merayu2 aku tanya psl diri dia. aku cuma citer apa yg aku npk. blom lg aku citer yg dia naik motor together-gether dgn si S & naik cable car pun together-gether gak. x psl2 dia plak nak serang aku. ko ni kalo takut dilambung ombak jgn la berumah ditepi pantai. ko yg start the game pas tu ko nak marah2 org. org melihat.. org mula la soksek2. ramai kat opis tu yg dah tau akan intimate affair ko tuh. hey! brader dgr sini ek... bangkai gajah x kan ko nak tutup dgn kulit bawang. lu pikir la sendirik.. huh! ko jgn carik pasal dgn aku. kang kalo aku report dgn bos ada org yg kena transfer. dulu dah ada yg kena. sengal!!!! amboi! ko ingat aku takut dgn ko yg ada experience jd bouncer & bodyguard penyanyi yg top masa era 70-an itew? siap nak ajak bertumbuk dgn aku. apa kelas ko nak lwn dgn pompuan. woi! kang aku panggil abg aku yg keje sbg DSP kat balai polis Ampang baru ko tau. x cukup sorang aku panggil lg 2 org abg ipar aku yg juga inspektor shahab. ko yg berani main dgn api lps tu ko nak belasah org. apa barang??? konon2 nyer nak bersemuka dgn aku bila sampai opis smlm. tup2 dia E.L. plak. hah! tau takut.. aku dah ckp kalo ko nak bersemuka dgn aku panggil sekali si R & S. luahkan segala rasa x puas ati tu. & kalo nak saksi aku bole panggil 1 opis. tapi dia plak x muncul2. aku x tau la apa kesudahan citer ni. tapi yg nyatanya aku mmg x lena tido mlm td. where did i go wrong?

No comments:

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates