Wednesday, December 24, 2008

The day the earth stood still







lately Irfan punya habit nak tgk wayang every weekend. so, ari sabtu mlm tu kitorang pun layan je kerenah dia. without any planning kitorang pun melangkah ke Alamanda. mmg ingat nak ronda2 dgn kete baru Viva forever tu. klua umah pun dah kol 10.30pm. sampai sana dah 10.50pm. aku tau dlm ati Irfan nak sgt tgk citer Bolt. tapi sampai je kat sana tgk yg ada midnight show. cuma ada citer Histeria (yg sgt x sesuai nak tgk tgh2 mlm). lg 1 citer The day the earth stood still. so, we decided tgk citer tu je la. lg pun hero pujaan hatiku si Keanu Reeves berlakon dlm citer tu. pd mulanya Irfan wat muka x bermaya je bila tgk takde citer yg dia minati. bila abah dia kata kalo x nak tgk kita balik je. dan2 tu dia angguk nak tgk. tu pun citer yg kitorang nak tgk hanya akan bermula pd jam 11.50pm. just imagine yg kitorang nak kena tunggu lg sejam. ada lg 1 citer iaitu Yes Man lakonan Jim Carrey. tapi citer start 12.30am. huh! lg lama nak kena tunggu. jadinya lps beli tiket citer The day the earth stood still (perhh.. pjg betul tajuknya) maka kitorang pun terus jln & berlegar2 kat that area. Irfan ni mmg pandai je nak mengenakan org. hahaha... tiba2 dia ajak gi main video game kat dpn bowling centre. nak tak nak kitorang pun ikutkan aje. kedai2 kat situ sume pun dah tutup. takkan nak berembun je kat luar Alamanda tu. teghobang gak la duit abah dia 4 hengget & ditambah plak dgn duit aku 2 hengget utk dibeli token main game sementara nak tunggu movie tu start. dah puas dia main kitorang pun beli la serba sedikit makanan utk dibawa bekalan sewaktu menonton. dgn popcorn la, keropok twisties la, nugget la, air mineral la. tepat jam 11.50pm kitorang pun masuk ke panggung. emm.. ramai gak org tgk midnight. walaupun aku x bape gemar menonton citer2 sains fiksyen ni tapi disebabkan ada Keanu Reeves maka aku pun layan je la. hehehe.. citer ni berjaya membuatkan mata aku tidak mengantuk langsung. kalo tak kdg2 tu mmg wayang yg tgk aku. huahuahua... Keanu Reeves menjadi alien yg bernama Klaatu. heroinnya plak ialah Jennifer Connelly. aku rasa citer ni ok je. tapi hubby aku kata x best. hahaha... ye la.. aku layan sbb ada Keanu Reeves je. hish!! bukan senang nak wat aku terpaku melangut citer omputeh selama 1 jam 45 minit kalo x kena jiwa. aku ni kan set2 komedi romantik & jiwang karats. hmmm.. abis citer tu kitorang pun terus balik. sampai umah dah kol 2.00am & terus zzzzzzz....

2 comments:

intan said...

best kn tgk wayang midnight nih ala2 romantik gitu kalau dating2 dulu, dh kawin nih jejak panggung pn tidak,huwaa...

nacha said...

hehehe.. ye la Soraya. masa Yasmin & Irfan kecik2 dulu mmg x dpt la nak tgk wayang sume. tapi bila derang dah besaq2 ni baru la bole ada 'night life' balik. sabaq na... tunggu depa besaq sket.

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates