Monday, December 15, 2008

Cicakman 2 : Planet Hitam




"cak..cak..cak.. akulah cicakman" (sambil ltk kedua2 tgn kat tinge). hehehe... sibuk je Irfan ajak tgk citer Cicakman. blom tunjuk kat wayang lg dia dah teruja & x sabo2 nak tgk. so, sabtu mlm minggu baru2 ni kitorang pun pi la ke Alamanda. perhh.. quite full house gak la panggung tu. sampai dia tayangkan kat 2 theatre room serentak. Cicakman yg 1st dulu kitorang tgk kat KLCC. ngam2 2 tahun dah ada sambungannya. tapi yg ke2 ni lebih byk aksi & costum Cicakman pun dah bertukar. kalo yg 1st dulu lebih byk adegan komedi. yg paling aku nak tgk adalah lakonan Tamara Blezynski sbg Rrama. selalunya dlm sinetron2 yg aku tgk dia berlakon sbg pompuan yg sopan & sok ayu gitu lho. kali ni dia bergaya dgn penuh aksi. katanya amik masa 3 bulan gak dia praktis utk beraksi dgn tangkas. rasanya pengorbanan dia berbaloi. npk kelainan dr lakonan2 dia di Indonesia sebelum ni. dah tentu lumayan bayaran yg diterimanya. yg lain2 tu biasalahkan lakonan mereka. byk betul watak tempelannya. x sangka plak aku masa adegan pertarungan antara Cicakman & Rrama kat dlm gua tu rupanya dirakam kat Gua Tempurung di Perak. cantik gak rupanya tpt tu. aku org Ipoh ni pun x pernah melawat kesitu. hmm.. kena pi melawat lps ni npk gayanya. 2 thumbs up utk KRU & lebih2 lg pd Yusri yg berjaya membuat film yg aku rasa paling canggih di M'sia setakat ni. pd yg blom tgk tu saksikan la film yg x mengecewakan ni.


p/s : aku cuma kurang gemar tgk rupa Profesor Klon yg dilakonkan oleh Aznil dlm film ni. hehehe.. biasa tgk dia npk ensem tapi kali ni mcm serabai je. ahaks.. jgn marah Paknil.

3 comments:

adhan said...

salam...
nacha, saya tngk masa kete kebal prof klon masuk gua tu saya dah tau itu gua tempurung..maklumla saya dah mendaki gunung tu masa cuti bulan 6 ari tu...sampai ke puncak..siap lalu tempat yang ada air cond semula jadi :-)

nacha said...

salam Adhan.

oo.. ye ke? mmg dah lama nak masuk gua tu. tapi tak berkesempatan lg.

PakciQue said...

Babak menarik: Cicakman 2

* Babak pergaduhan di rumah En Bakar terutama aksi pengawal keselamatan dihempas ke meja kaca dan piano.
* Hairi tidur pakai tali pinggang keselamatan.
* Aksi stunt motosikal antara Hairi dan Rrama. [Walaupun tak cantik. Tapi tetap menarik]
* Babak Iman yang dapat rasa kehadiran Ginger Ghost. Suspen. Macam cerita hantu.
* Aksi Linda Onn menoreh kulit muka. [Macam Mission Impossible]
* Babak Azwan Ali dan Dee.

CICAKMAN 2

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates